söndag 20 januari 2013

En typisk söndag!

Våra söndagar börjar oftast tidigt.
Kalle tränar fotboll så han och maken smiter iväg innan äldsta pojken vaknat.
Jag sitter gärna ensam i min soffa, smuttar på en kopp kaffe och väntar på att skidorna ska börja på tv:n. Idag har jag lyckats ordna att en väninna fixar till min häst i stallet och en annan vän rider honom idag. mer om min häst en annan gång.

Skidorna tar i stort sett anspråk på hela min dag. Hinner slå in en present som ska med Kalle på kalas och hinner även få ihop en middagsmeny till kommande vecka. Vi började lite snyggt med "matkasse" eftersom vi fastnat i korv-stroganoff-träsket. Men eftersom dessa ska beställas några dagar innan de ska hämtas ut så föll det på min dåliga framförhållning.
Jag är en sådan människa som draaaaar ut på allting... Tyvärr.
Räddningen blev att jag själv komponerar menyer utifrån matkasse-recepten. Detta har en del fördelar, man kan välja bort sådant som inte gillas samt att man kan handla så sent som söndagen innan. Som idag.
Jag åkte även på att handla idag, jag handlar oftast.
Note to self: handla inte på söndagar då det mesta är utrensat!!!

Skidorna var ingen hit direkt - som vanligt.

Började kika på (ännu) ett träningsprogram. Jag lyckades titta på "Myten om träning" som gick på SVT och köpte direkt kontentan av programmet, dvs att träning är mer eller midre verkningslöst när det gäller viktminskning.
Hittade ett program på Aftonbladet som utlovar -8 kg på 30 dagar med förespeglingen om att "alla kan hålla något i 30 dagar"... Tja - vi får väl se??
Provade i alla fall några av övningarna och nu har jag värk lite överallt. Dock är det som känns obekvämast - valken som hänger över byxlinningen...som är av stretch - by the way...
Nåja, jag har 3 övningar kvar och ska ta itu med dessa nu!
Barnen sitter och spelar på sina surfplattor och ska hoppa i bingen vid 21.
Först - en Kaluha (till).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar